Simple Floors

★★★☆☆
The leading online supplier of flooring products. Taste. The difference.
  • 9792 Business Park Dr C

    Sacramento, CA 95827

    Map & Directions
  • 916-363-6211

Home & Garden

Home & Garden
More choices in Sacramento:
Resultset_next

Cortopassi Tile & Stone Inc

9970 Horn Rd Sacramento, CA

Resultset_next

Lumber Liquidators

9816 Business Park Dr Sacramento, CA

3.3077 26
Hi! Sign in to let us know how Simple Floors was?
Write a Review
.

I went by the Store in Rancho Cordova looking for a hardwood floor. A friend had told the store had new ownership and it showed. We were helped by Kathi who spent over an hour with us trying to find the right combination of color and style. In the end we went with Bamboo! After the floor was installed we had left over boxes and they took them back for a full refund. Best flooring experience I've had in quite a while. They had the family dog in the showroom!

4
★★★★☆

I went by the Store in Rancho Cordova looking for a hardwood floor. A friend had told the store had new ownership and it showed. We were helped by Kathi who spent over an hour with us trying to find the right combination of color and style. In the end we went with Bamboo! After the floor was installed we had left over boxes and they took them back for a full refund. Best flooring experience I've had in quite a while. They had the family dog in the showroom!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

Thanks for the great laminate choice JB! It was easy to install and the color looks great. Please bring in more handscraped....

3
★★★★★

Thanks for the great laminate choice JB! It was easy to install and the color looks great. Please bring in more handscraped....

.

No matter what franchise you buy from, if you have a problem with their flooring, you must deal with their national customer service dept. who will systematically and categorically deny any claim you have. Once you pay your money, you are at their mercy, and they will stick it to you. I guarantee it.

0
★☆☆☆☆

No matter what franchise you buy from, if you have a problem with their flooring, you must deal with their national customer service dept. who will systematically and categorically deny any claim you have. Once you pay your money, you are at their mercy, and they will stick it to you. I guarantee it.

.

World Class! Love my floor!
I went to this store on a weekend and they were busy. We got helped but it took a little bit. Totally worth the wait, lots of help from a designer who helped my wife and I (who never agree on stuff for the house) decide on the floor. She was spot on .. it looks really good. Had it down for about 3 months now. Will return to do my family room. Did 4 rooms and spent 2K, rooms are fairly large. Pricing was better than quoted elsewhere.

5
★★★★★

World Class! Love my floor!
I went to this store on a weekend and they were busy. We got helped but it took a little bit. Totally worth the wait, lots of help from a designer who helped my wife and I (who never agree on stuff for the house) decide on the floor. She was spot on .. it looks really good. Had it down for about 3 months now. Will return to do my family room. Did 4 rooms and spent 2K, rooms are fairly large. Pricing was better than quoted elsewhere.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

WARNING - Back pedal immediately from this company!
Take it from a pro - (I am a licensed General Contractor) - this company does not stand behind its product!
I encountered many problems with the 12 mm Artisan Masterpiece laminate - had a professional flooring installer lay 700 SF and the floor edges chipped off during and after install. I filed a claim less than 30 days after install and Simple Floors claimed their "warranty" was invalid!

1
★☆☆☆☆

WARNING - Back pedal immediately from this company!
Take it from a pro - (I am a licensed General Contractor) - this company does not stand behind its product!
I encountered many problems with the 12 mm Artisan Masterpiece laminate - had a professional flooring installer lay 700 SF and the floor edges chipped off during and after install. I filed a claim less than 30 days after install and Simple Floors claimed their "warranty" was invalid!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Dear Mr. Kyle G. Thank you for taking the time to review our product. We do appreciate hearing from our customers, as your comments are vital for Simple Floors to continue improving exceptional customer service level. The issue you mention (chipping) unfortunately is not covered by Simple Floors Standard Industry Warranty, due to installation related. Again, we sincerely appreciate your comments, Stephanie Walden - Customer Service Manager, Simple Floors Corp. 800-401-6763 ext 1320
.

SIMPLE FLOORS HAS JUNK FLOORING. I bought 12mm laminate flooring thinking this would be the best for laying over concrete. The floor has a terrible lip (snap) for holding everything in place. I am going to have to glue this flooring together.
This is suppose to be the "best" they sell!!!
I bought 1500sq ft and am now stuck with it because of their ridiculous return policy. 25% re-stocking!!!! Are you kidding me!!
BUYERS...SHOP LOCAL!!!! LOTS OF PROBLEMS HERE!!!!!!!!!!!!!!!!!! MY PROBLEM IS WITH ATLANTA, GEORGIA!!!!
Thanks Jason for responding.

1
★☆☆☆☆

SIMPLE FLOORS HAS JUNK FLOORING. I bought 12mm laminate flooring thinking this would be the best for laying over concrete. The floor has a terrible lip (snap) for holding everything in place. I am going to have to glue this flooring together.
This is suppose to be the "best" they sell!!!
I bought 1500sq ft and am now stuck with it because of their ridiculous return policy. 25% re-stocking!!!! Are you kidding me!!
BUYERS...SHOP LOCAL!!!! LOTS OF PROBLEMS HERE!!!!!!!!!!!!!!!!!! MY PROBLEM IS WITH ATLANTA, GEORGIA!!!!
Thanks Jason for responding.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Hi Tim! I was concerned that you have the correct location. I reviewed all our 12mm laminate flooring clients and I can't find an order with your name or the size you had specified in the last year. Regardless if you have having difficulty installing a flooring please come in and meet me. I've got 12 years experience in flooring installation and would love to help you out. Bring a carton or two of your flooring and we will check it out together. If there's a manufacturing issue (rare but not impossible) and if you bought it here we would replace it, exchange it, or return it. My wife and I live in Sacramento and own this business. I think that's the nice part about us being local is that we are here to help you learn how to install the products if needed or you can personally talk to the owners of a business if you are unhappy. Come and see me - my name is Jason! Look forward to talking with you!
.

A friend of mine who installs floors for a living recommended that I buy my flooring from simple floors. I'm glad he did - I really wanted to get strand woven Bamboo - I looked at 2 other stores and it was pretty expensive. Simple floors' strand woven was much lower priced than the others and the quality was the same if not better! I had heard horror stories from some people about strand woven being hard to install but with the installation guides they gave me when I bought the floor (and with my installer friend helping me out) it went down great! Next project is my garage conversion and I'm definitely coming back here for the flooring!

5
★★★★★

A friend of mine who installs floors for a living recommended that I buy my flooring from simple floors. I'm glad he did - I really wanted to get strand woven Bamboo - I looked at 2 other stores and it was pretty expensive. Simple floors' strand woven was much lower priced than the others and the quality was the same if not better! I had heard horror stories from some people about strand woven being hard to install but with the installation guides they gave me when I bought the floor (and with my installer friend helping me out) it went down great! Next project is my garage conversion and I'm definitely coming back here for the flooring!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Dear Jeff W. Thank you for your favorable review! We certainly enjoyed reading your review and would like to thank you for your kind words. Simple Floors appreciates the opportunity to be of service to you. As one of our valued customers, your satisfaction is one of our primary concerns. Again, thank you. Stephanie Walden - Customer Service Manager - Simple Floors 800-401-6763 ext 1320
.

Nice showroom, found floor I liked. I took up my carpet and had help putting the new down. We use this room alot I'm happy the carpets gone. If I do more I think I might go lighter in the color I like the dark color but it shows light pet hair. Warning; boxes are heavy my wife dropped one on her foot and it got her pretty good. Overall Im happy & would go back if I needed more.

4
★★★★☆

Nice showroom, found floor I liked. I took up my carpet and had help putting the new down. We use this room alot I'm happy the carpets gone. If I do more I think I might go lighter in the color I like the dark color but it shows light pet hair. Warning; boxes are heavy my wife dropped one on her foot and it got her pretty good. Overall Im happy & would go back if I needed more.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Dear Chris H., Thank you for your favorable review! We certainly enjoyed reading your review and would like to thank you for your kind words. Simple Floors appreciates the opportunity to be of service to you. Again, thank you. Stephanie Walden - Customer Service Manager - Simple Floors 800-401-6763 ext 1320
.

I got a Hickory wood floor. Its hand scraped which is good because I have a big black lab dog. I already had hardwood in my house when I moved in so I just put this flooring in other rooms that had carpet. Everyone loved the one I installed myself better than the other floor. It was pretty easy to install once I fixed a subfloor issue my house had. The cost was cheaper than replacing the rooms with carpet. Extremely happy and once I have the budget considering replacing the rest of the house.

2
★★★★★

I got a Hickory wood floor. Its hand scraped which is good because I have a big black lab dog. I already had hardwood in my house when I moved in so I just put this flooring in other rooms that had carpet. Everyone loved the one I installed myself better than the other floor. It was pretty easy to install once I fixed a subfloor issue my house had. The cost was cheaper than replacing the rooms with carpet. Extremely happy and once I have the budget considering replacing the rest of the house.

Pros: Great Flooring

Cons: Not open on Sundays

.

We went with the Steinway Cherry Artisan Flooring because it appeared to be beautiful and durable. How wrong we were! We have used laminate flooring in the past and it was a well-known, slightly more expensive brand. We should have stuck with what we knew and trusted but we wanted to save some money.

0
★☆☆☆☆

We went with the Steinway Cherry Artisan Flooring because it appeared to be beautiful and durable. How wrong we were! We have used laminate flooring in the past and it was a well-known, slightly more expensive brand. We should have stuck with what we knew and trusted but we wanted to save some money.

Pros: If you use the right underlayment, it is silent.

Cons: Nearly all of our flooring is defective.

.

I recently remodeled my house and tried to go a ""green"" as possible. I spoke to many companies nationwide to gain knowledge about bamboo flooring. I found Simplefloors through HGTV's Green Guide. They listed Simplefloors as the place to get bamboo flooring.

2
★★★★★

I recently remodeled my house and tried to go a ""green"" as possible. I spoke to many companies nationwide to gain knowledge about bamboo flooring. I found Simplefloors through HGTV's Green Guide. They listed Simplefloors as the place to get bamboo flooring.

Pros: Everything

.

I was looking for flooring and a friend recommended simplefloors. I checked it out, the sales girl was very helpful. She had pictures of my flooring so I could see what it would look like. She refered me to an installation company locally that was helpful and pretty cheap. Its the second day of my installation and I couldn't be happier.

2
★★★★★

I was looking for flooring and a friend recommended simplefloors. I checked it out, the sales girl was very helpful. She had pictures of my flooring so I could see what it would look like. She refered me to an installation company locally that was helpful and pretty cheap. Its the second day of my installation and I couldn't be happier.

Pros: great great

Cons: I wished they had cleaners here so I don't have to go elsewhere to get the right cleaner

.

I looked all over the internet and local stores and stumbled upon simplefloors while going to the quilting store next door. The cork flooring I got has cork on the back and top, it locks together like a pergo floor so I installed it myself with some help. I'm happy with the llook and it was great to be able to go green and I did it cheap! I did have to wait for a week for it to arrive, because it was not here in sacramento at the time.

2
★★★★☆

I looked all over the internet and local stores and stumbled upon simplefloors while going to the quilting store next door. The cork flooring I got has cork on the back and top, it locks together like a pergo floor so I installed it myself with some help. I'm happy with the llook and it was great to be able to go green and I did it cheap! I did have to wait for a week for it to arrive, because it was not here in sacramento at the time.

Pros: Price and selection

Cons: took a week

.

I agree that everyone should have a voice and be able to express their views and feelings. That being said, my name is Debbie, I am one of the owners of Simplefloors and am requesting the chance to respectfully reply to the review listed below.

2
★★★★☆

I agree that everyone should have a voice and be able to express their views and feelings. That being said, my name is Debbie, I am one of the owners of Simplefloors and am requesting the chance to respectfully reply to the review listed below.

Pros: n/a

Cons: n/a

.

My customer purchased a strand woven bamboo from Simple Floors and as an installer I am unable to install it. The janka hardness rating is 3000, yet the Premium Green Bamboo install intructions say you can staple or nail this product. Reputable mills who produce a similarly hard product will tell you you can only glue their product as when it is that hard tongues splinter, staples or nails won't drive in, and even if they do leave surface dimples which are unacceptable. Unfortunately I can't glue down the product because the milling is so terrible there would be gaps in the floor small children could fall in and disappear forever. The boxes say the product is 1/2"" thick by 3 3/4"" wide......neither of those measurements are accurate. The install brochure refers to the product as 5/8"". The product is actually 7/16"". Try to get service and you are ridiculed and your install abilities questioned, yet I have talked to 6 other installers who have had similar problems with these strand woven epoxy filled bamboos. They were nice enough to send an inspector out who was obviously so biased and set on protecting Simple Floors from having to replace the floor it wasn't even funny. I am still waiting for him to return my two calls and have been waiting about 3 weeks for the manager of Simple Floors to call me back. This place is a joke and basically a secondhand hardwood store. Buyers beware.....YOU GET WHAT YOU PAY FOR!

0
★☆☆☆☆

My customer purchased a strand woven bamboo from Simple Floors and as an installer I am unable to install it. The janka hardness rating is 3000, yet the Premium Green Bamboo install intructions say you can staple or nail this product. Reputable mills who produce a similarly hard product will tell you you can only glue their product as when it is that hard tongues splinter, staples or nails won't drive in, and even if they do leave surface dimples which are unacceptable. Unfortunately I can't glue down the product because the milling is so terrible there would be gaps in the floor small children could fall in and disappear forever. The boxes say the product is 1/2"" thick by 3 3/4"" wide......neither of those measurements are accurate. The install brochure refers to the product as 5/8"". The product is actually 7/16"". Try to get service and you are ridiculed and your install abilities questioned, yet I have talked to 6 other installers who have had similar problems with these strand woven epoxy filled bamboos. They were nice enough to send an inspector out who was obviously so biased and set on protecting Simple Floors from having to replace the floor it wasn't even funny. I am still waiting for him to return my two calls and have been waiting about 3 weeks for the manager of Simple Floors to call me back. This place is a joke and basically a secondhand hardwood store. Buyers beware.....YOU GET WHAT YOU PAY FOR!

Pros: They carry hardwood you maybe could install in a doghouse.

Cons: Poor customer service, uneducated about product, rude, unreliable and every other negative word in the English language

.

I found a bamboo floor at simplefloors, they carry a tougher bamboo and its made with water based adhesive and is 100% percent organicly grown.

2
★★★★★

I found a bamboo floor at simplefloors, they carry a tougher bamboo and its made with water based adhesive and is 100% percent organicly grown.

Pros: lots

Cons: not open on sunday but were on saturday

.

I was in and out and it was easy to find what I needed. They shipped it to my house for $89.00! Its a rental but the woods holding up to them. I wasn't to picky but they had good recommendations on what would work best for me so when I do my own place I'm definately going back!

2
★★★★☆

I was in and out and it was easy to find what I needed. They shipped it to my house for $89.00! Its a rental but the woods holding up to them. I wasn't to picky but they had good recommendations on what would work best for me so when I do my own place I'm definately going back!

Pros: Helpful and quaility work

Cons: not open on sunday

.

I got my flooring and picked it up at their Sacramento location. Everyones really friendly and helpful, they were knowledgeable on installation - since I installed it myself. The personal tips helped a lot, installation wasn't brain surgery but its good to read the directions. When I picked it up the warehouse they helped me load it which is really nice because the boxes are heavy. Prices were great, good warranties, helpful service. I will go back when I finish the rest of my house.

2
★★★★☆

I got my flooring and picked it up at their Sacramento location. Everyones really friendly and helpful, they were knowledgeable on installation - since I installed it myself. The personal tips helped a lot, installation wasn't brain surgery but its good to read the directions. When I picked it up the warehouse they helped me load it which is really nice because the boxes are heavy. Prices were great, good warranties, helpful service. I will go back when I finish the rest of my house.

Pros: lots, price, selection, value

Cons: they are in rancho

.

Things look great in the showroom but try to get it home. I had nothing but hassles on my order. At first they told me it was a discontinued line and I had to prepay to guarantee delivery. Then they sent me the wrong sample of wood I ordered. Then they tried to deliver the wood weeks before we had agreed on. Once the deal is done you can't get a sales person on the phone and nobody answers the phone in customer service. To add insult to injury they did a bait-and-switch on my order and I'm still fighting them for satisfaction..

0
★☆☆☆☆

Things look great in the showroom but try to get it home. I had nothing but hassles on my order. At first they told me it was a discontinued line and I had to prepay to guarantee delivery. Then they sent me the wrong sample of wood I ordered. Then they tried to deliver the wood weeks before we had agreed on. Once the deal is done you can't get a sales person on the phone and nobody answers the phone in customer service. To add insult to injury they did a bait-and-switch on my order and I'm still fighting them for satisfaction..

.

I went online and found the simplefloors website. When I realized that there was a showroom in Sac I visited them there. The samplings were large and gave me a better idea of what the product would look like. I know that wood can change from samples cuz its natural but its nice to have a better idea. I didn't think i would be able to afford hardwood I came into look at laminate but I walked out with a hardwood for the same price I was expecting to pay for laminate flooring! They had a special to deliver to my house for 89.00. It took about a week to ship to my home. I haven't bought a lot of flooring but this was painless and I love the finished product. I would recommend them to my friends

2
★★★★☆

I went online and found the simplefloors website. When I realized that there was a showroom in Sac I visited them there. The samplings were large and gave me a better idea of what the product would look like. I know that wood can change from samples cuz its natural but its nice to have a better idea. I didn't think i would be able to afford hardwood I came into look at laminate but I walked out with a hardwood for the same price I was expecting to pay for laminate flooring! They had a special to deliver to my house for 89.00. It took about a week to ship to my home. I haven't bought a lot of flooring but this was painless and I love the finished product. I would recommend them to my friends

.

We ordered a floor from Sinple Floors in Feb. of 2008. The shipment arrived late by 7-10 days. That really didn't bother me a whole lot because I realize that these things can happen. When the shipment arrived, the color was not at all like what was shown on the website. I am easy to get along with, so I tried to convince my wife that it would still look good. We ordered rejuvenate plank Brazilian Cherry and the website portrays it as a medium shade and what we got was a real dark shade. It did not look good and we asked a flooring installer what he thought. He agreed with my wife and I said I would call Monday and exchange it for a different one. I called and talked to Tina. She was totally unprofessional and rude. She told me ""THAT IS A NATURAL PRODUCT AND IT COMES THAT COLOR RIGHT FROM THE TREE WITH NO STAIN."" I asked to talk to her supervisor and was told the supervisor was on the other line , Would I hold? I was on hold for a total of one hour with Tina(the customer ""service"" rep) asking several times if I wanted to leave a message. Each time, I told her I would wait for her supervisor to finish her call. After an hour passed, it was obvious that Tina was Lying, so I reluctantly left my number while telling Tina that I doubted very seriously I would get a call. Well, It is now the next day and I got NO CALL. I will continue in this attempt to be treated fairly, but I think the Odds are against me. BP

0
★☆☆☆☆

We ordered a floor from Sinple Floors in Feb. of 2008. The shipment arrived late by 7-10 days. That really didn't bother me a whole lot because I realize that these things can happen. When the shipment arrived, the color was not at all like what was shown on the website. I am easy to get along with, so I tried to convince my wife that it would still look good. We ordered rejuvenate plank Brazilian Cherry and the website portrays it as a medium shade and what we got was a real dark shade. It did not look good and we asked a flooring installer what he thought. He agreed with my wife and I said I would call Monday and exchange it for a different one. I called and talked to Tina. She was totally unprofessional and rude. She told me ""THAT IS A NATURAL PRODUCT AND IT COMES THAT COLOR RIGHT FROM THE TREE WITH NO STAIN."" I asked to talk to her supervisor and was told the supervisor was on the other line , Would I hold? I was on hold for a total of one hour with Tina(the customer ""service"" rep) asking several times if I wanted to leave a message. Each time, I told her I would wait for her supervisor to finish her call. After an hour passed, it was obvious that Tina was Lying, so I reluctantly left my number while telling Tina that I doubted very seriously I would get a call. Well, It is now the next day and I got NO CALL. I will continue in this attempt to be treated fairly, but I think the Odds are against me. BP

Pros: Good Price

Cons: Dishonest Company

.

Found them online, they have a store in Sacramento. Lots of wood flooring and laminate pergo flooring. I got a lot of help from the salesperson, she made it easy to choose! She knew more about installation than any other store I've been to. I would recommend Simplefloors to anyone looking for flooring.

4
★★★★☆

Found them online, they have a store in Sacramento. Lots of wood flooring and laminate pergo flooring. I got a lot of help from the salesperson, she made it easy to choose! She knew more about installation than any other store I've been to. I would recommend Simplefloors to anyone looking for flooring.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Thank you for your favorable review! We certainly enjoyed reading your review and would like to thank you for your kind words. Simple Floors appreciates the opportunity to be of service to you. As one of our valued customers, your satisfaction is one of our primary concerns. Again, thank you. Stephanie Walden - Customer Service Manager - Simple Floors 800-401-6763 ext 1320
.

BUYER BEWARE - Do not buy from this webite. No one answers the phone, don't ever speak with Adam, he has no clue as to what he is doing. I ordered my floors on the 19th, was told on the 27 that they were out of stock and had nothing else I picked. Then they took my money on the 24th. I noticed it on the 30 demanded my refund was promised it would be in 3-5 days, then on the 7 of the next month was told that it would take another 5-10 days. This company is a rip off. I reported them

0
★☆☆☆☆

BUYER BEWARE - Do not buy from this webite. No one answers the phone, don't ever speak with Adam, he has no clue as to what he is doing. I ordered my floors on the 19th, was told on the 27 that they were out of stock and had nothing else I picked. Then they took my money on the 24th. I noticed it on the 30 demanded my refund was promised it would be in 3-5 days, then on the 7 of the next month was told that it would take another 5-10 days. This company is a rip off. I reported them

.

I found the quaility to be relative to the grade of flooring that i wanted to buy. They had products that were builder products,medium quaility, and really tough quality floors. The sales person helped us figure out our needs so we got the right product. Their pricing was great and they allow the return of my extra cartons for one month! We love our floor! Highly recommend!

2
★★★★☆

I found the quaility to be relative to the grade of flooring that i wanted to buy. They had products that were builder products,medium quaility, and really tough quality floors. The sales person helped us figure out our needs so we got the right product. Their pricing was great and they allow the return of my extra cartons for one month! We love our floor! Highly recommend!

.

Buyer beware. Read their refund policy carefully before even thinking about buying from them. There flooring is very poor quality and if there is anything wrong with it after your purchase too bad for you because you'l be stuck with it.

0
★☆☆☆☆

Buyer beware. Read their refund policy carefully before even thinking about buying from them. There flooring is very poor quality and if there is anything wrong with it after your purchase too bad for you because you'l be stuck with it.

Cons: everything

.

The deals you'll find at simple floors are well worth traveling to the industrial park where it is located. When you walk in, you'll find that their selection is overwhelming. Beatiful flooring at very affordable prices. The sales associates are really helpful and nice.

2
★★★★★

The deals you'll find at simple floors are well worth traveling to the industrial park where it is located. When you walk in, you'll find that their selection is overwhelming. Beatiful flooring at very affordable prices. The sales associates are really helpful and nice.

Pros: selection and price

Message from Simple Floors

FREE Flooring Samples, In Home Consults, Simple Installation, Wholesale Pricing on the Newest Colors and Latest Styles. Beautiful Durable Flooring Options! Easy Home Delivery of Flooring or Pick It Up Yourself!

More about Simple Floors

Our simpleFLOORS Sacramento showroom offers pre-finished factory-direct designer wood floors with local store delivery and installation at your home, office or jobsite. simpleFLOORS features Solid Hardwood flooring, Engineered Hardwood flooring, Bamboo flooring, Cork flooring and Laminate flooring in contemporary exotic and traditional styles and colors.

Editorial from

Full-service company sells roughly 1 million easy-to-install flooring products, including hardwood, laminate, bamboo and cork. Online catalog and ordering avaialble.

Articles and Advice

 

Wait, you're the expert.

If you've been to or used Simple Floors, leave a review.

It's easy, only takes a couple of minutes and you'll help thousands make an informed decision.



Write a Review