Lilac Disposal Inc

★★☆☆☆
  • 115 State Route 104

    Ontario, NY 14519

    Map & Directions
  • 585-872-6500

About Lilac Disposal Inc

Categories
  • Waste Management Companies
Hours
M-Th 8am-3:30pm, F 8am-12:30pm, Sa-Su Closed
Emails
  • info@lilacdisposalinc.com
Phones
  • Fax (585-265-4707)
Payment Options
  • American Express
  • Check
  • Discover
  • MasterCard
  • Visa

Communications & Utilities

Communications & Utilities
More choices in Ontario:
Resultset_next

Lilac Disposal Incorporated

1590 Hermance Rd Webster, FL

Resultset_next

Residential Property Maintenance, Inc.

1187 Northrup Road Penfield, IL

2.3448 29
Hi! Sign in to let us know how Lilac Disposal Inc was?
Write a Review
.

We've been very happy with their service and have always had questions answered the few times I've called. My annual payment came due again and I priced around as I do every few years and thier pricing continues to be the most competitive. I regularly recommend their service to others.

5
★★★★★

We've been very happy with their service and have always had questions answered the few times I've called. My annual payment came due again and I priced around as I do every few years and thier pricing continues to be the most competitive. I regularly recommend their service to others.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

Lilac Disposal is a bit of a mixed bag for me. They can be no problem for a long time but then I'll have difficulty with them. Specifically, the gentleman who picks up the recycling in my neighborhood is Always on the phone and doesn't use a hands-free system which is both illegal and dangerous. Since he is only using 1 hand, he frequently leaves a number of items from my recycling on my lawn, in the gutter and down the street on neighbors lawns. They have changed the time of my trash pick up without telling me so that my trash wasn't being picked up for a few weeks when I called them to find out why they told me then that the pick up time had changed from 10 am to 6 am. The office staff has not been very receptive to any of my concerns from my perspective.

2
★★☆☆☆

Lilac Disposal is a bit of a mixed bag for me. They can be no problem for a long time but then I'll have difficulty with them. Specifically, the gentleman who picks up the recycling in my neighborhood is Always on the phone and doesn't use a hands-free system which is both illegal and dangerous. Since he is only using 1 hand, he frequently leaves a number of items from my recycling on my lawn, in the gutter and down the street on neighbors lawns. They have changed the time of my trash pick up without telling me so that my trash wasn't being picked up for a few weeks when I called them to find out why they told me then that the pick up time had changed from 10 am to 6 am. The office staff has not been very receptive to any of my concerns from my perspective.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

We have had Lilac Disposal for about 5 years and we have never had any problem with them. They are always on time, never miss a day.. Their drivers are friendly and their billing is consistent. We switched to Lilac after having several missed pickups from another service. Most of my street has Lilac and everyone is very happy with them. I would highly recommend them if you want a competitive price and great service.

5
★★★★★

We have had Lilac Disposal for about 5 years and we have never had any problem with them. They are always on time, never miss a day.. Their drivers are friendly and their billing is consistent. We switched to Lilac after having several missed pickups from another service. Most of my street has Lilac and everyone is very happy with them. I would highly recommend them if you want a competitive price and great service.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I joined insiderpages.com just to leave this negative review for Lilac Disposal cuz they sure earned it. We've had them for about 4 years because I wanted to support a local business.
Tolerate the inconsistent service but now the pattern of poor customer service has evolved to abuse. We pay for this service and they act like they're doing you a favor. I took pictures of the problems that we were having every week and plan to use in small claims court if they refuse to refund my advance payment. Would be happy to work this out but they do not return calls or respond through their web site. Today the telephone # is not in service. Hmmm maybe their reputation has caught up with them? Contract elsewhere!

1
★☆☆☆☆

I joined insiderpages.com just to leave this negative review for Lilac Disposal cuz they sure earned it. We've had them for about 4 years because I wanted to support a local business.
Tolerate the inconsistent service but now the pattern of poor customer service has evolved to abuse. We pay for this service and they act like they're doing you a favor. I took pictures of the problems that we were having every week and plan to use in small claims court if they refuse to refund my advance payment. Would be happy to work this out but they do not return calls or respond through their web site. Today the telephone # is not in service. Hmmm maybe their reputation has caught up with them? Contract elsewhere!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I've noticed that, with a couple of exceptions, the negative reviews of Lilac Disposal do not explain any details of their dissatisfaction - it mostly amounts to name calling and insults.

Is there some sort of campaign going on to give these women and their drivers a hard time? I've gotten nothing but courtesy and good service from them.

5
★★★★★

I've noticed that, with a couple of exceptions, the negative reviews of Lilac Disposal do not explain any details of their dissatisfaction - it mostly amounts to name calling and insults.

Is there some sort of campaign going on to give these women and their drivers a hard time? I've gotten nothing but courtesy and good service from them.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

.

Snowplow hit toter and broke wheel off, called and they said next weeks pick-up they would fix the wheel. Low and behold next week arrives and they fixed the wheel as promised. Used them for 5 years now and they always pick-up on time both recycles and trash. They have even picked up large items when I warn them in advance without ever charging extra.

5
★★★★★

Snowplow hit toter and broke wheel off, called and they said next weeks pick-up they would fix the wheel. Low and behold next week arrives and they fixed the wheel as promised. Used them for 5 years now and they always pick-up on time both recycles and trash. They have even picked up large items when I warn them in advance without ever charging extra.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

2 out of 2 people found this review helpful.

.

I've had Lilac Disposal for many years. Over 10 years I believe. I've never had an issue with them. Their service has always been excellent. It makes me wonder why there are so many negative comments. It almost seems like someone is trying to discredit them. My experience has been nothing but good. I would highly recommend them.

5
★★★★★

I've had Lilac Disposal for many years. Over 10 years I believe. I've never had an issue with them. Their service has always been excellent. It makes me wonder why there are so many negative comments. It almost seems like someone is trying to discredit them. My experience has been nothing but good. I would highly recommend them.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

2 out of 2 people found this review helpful.

.

I previously used this comapany, for garbage pick up and discontinued services due to poor billing. I just recently rented a dumpster (not knowing it was the same company) and I paid them in full, two weeks later I recieved a bill for $45.00 additional dollars, on top of the fact that I had paid them $216.00 for the rental, pickup, drop-off and poundage. What they fail to explain is if u go over a certain pondage, there will be an additional charge. Will NEVER use this company again.............

1
★☆☆☆☆

I previously used this comapany, for garbage pick up and discontinued services due to poor billing. I just recently rented a dumpster (not knowing it was the same company) and I paid them in full, two weeks later I recieved a bill for $45.00 additional dollars, on top of the fact that I had paid them $216.00 for the rental, pickup, drop-off and poundage. What they fail to explain is if u go over a certain pondage, there will be an additional charge. Will NEVER use this company again.............

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

I am actually very satisfied with their primary role of picking up the garbage and recyclables, but VERY dissatisfied with their promises to simply replace a broken toter.

The unit in question had a split hinge ring that I had nursed along for a year without complaint, knowing that some day the whole lid might break due to only being well supported on one side. Sure enough, about 5 weeks ago, the other side gave way, leaving me with a lid that is just held on by gravity.

I called about 4 weeks ago (getting an actual human to answer the phone is rare) and was promised a replacement within a week. Even after 2 follow-up calls, and verification that a work order actually exists, same promise. I just called a minute ago and was told they have a "high school student" doing the toter replacements, and that "they're probably pushing him too hard." HUH???? Do they really want to convey their incompetence with such imagery? Should I cut them some slack because they hired cheap and ineffective labor? I gave them a week to replace it or I'd cancel my service...my work order was pushed to the top of the pile so let's see where that gets me.

Too bad that it takes a threat to get any kind of action out of this company.

1
★☆☆☆☆

I am actually very satisfied with their primary role of picking up the garbage and recyclables, but VERY dissatisfied with their promises to simply replace a broken toter.

The unit in question had a split hinge ring that I had nursed along for a year without complaint, knowing that some day the whole lid might break due to only being well supported on one side. Sure enough, about 5 weeks ago, the other side gave way, leaving me with a lid that is just held on by gravity.

I called about 4 weeks ago (getting an actual human to answer the phone is rare) and was promised a replacement within a week. Even after 2 follow-up calls, and verification that a work order actually exists, same promise. I just called a minute ago and was told they have a "high school student" doing the toter replacements, and that "they're probably pushing him too hard." HUH???? Do they really want to convey their incompetence with such imagery? Should I cut them some slack because they hired cheap and ineffective labor? I gave them a week to replace it or I'd cancel my service...my work order was pushed to the top of the pile so let's see where that gets me.

Too bad that it takes a threat to get any kind of action out of this company.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

The office person is rude and obnoxious and do not care about customer satisfaction AT ALL! It's a shame that's their voice to their customers.

1
★☆☆☆☆

The office person is rude and obnoxious and do not care about customer satisfaction AT ALL! It's a shame that's their voice to their customers.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

I have been using Lila for about 3 years now Their service has been excellent, and consistent with days and times of pickup. 12-8-2009. Top Notch!

Penfield NY

5
★★★★★

I have been using Lila for about 3 years now Their service has been excellent, and consistent with days and times of pickup. 12-8-2009. Top Notch!

Penfield NY

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

.

MOVE THE TRUCK! Is there really any reason for a garbage truck to stop right in the middle of the road? What a jerk. Glad to see that everybody who reviews them hates them. I'd think that part of the deal for a truck driver would be to not go out of his way to piss off customers or potential customers. Just a thought.

1
★☆☆☆☆

MOVE THE TRUCK! Is there really any reason for a garbage truck to stop right in the middle of the road? What a jerk. Glad to see that everybody who reviews them hates them. I'd think that part of the deal for a truck driver would be to not go out of his way to piss off customers or potential customers. Just a thought.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

Wow, I read these negative reviews and I was leary. However, I wanted to give them the benefit of the doubt and obtain info to possibly use them. I had no problem getting through, the woman (I think) who answered had the worst smoker's voice ever and was very crass. I explained the town I was in but because I bordered another my address is different. She asked me if I was located at such and such (in a different town and county) I said no and reiterated where I lived. When I closed the call, I thanked her and all I heard on the receiving end was a very loud "click". AND, they were more expensive.

1
★☆☆☆☆

Wow, I read these negative reviews and I was leary. However, I wanted to give them the benefit of the doubt and obtain info to possibly use them. I had no problem getting through, the woman (I think) who answered had the worst smoker's voice ever and was very crass. I explained the town I was in but because I bordered another my address is different. She asked me if I was located at such and such (in a different town and county) I said no and reiterated where I lived. When I closed the call, I thanked her and all I heard on the receiving end was a very loud "click". AND, they were more expensive.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

I have to say that I am completely baffled by all the negative editorials. We have used lilac for a long time and have had virtually no trouble at all. I was especially please when they took some pretty huge loads that I dug out of my parents basement with out a peep. I've been pleasantly surprised by their service way more often than disappointed. I wouldn't hesitate to recommend that someone try them. You can always cancel.

4
★★★★☆

I have to say that I am completely baffled by all the negative editorials. We have used lilac for a long time and have had virtually no trouble at all. I was especially please when they took some pretty huge loads that I dug out of my parents basement with out a peep. I've been pleasantly surprised by their service way more often than disappointed. I wouldn't hesitate to recommend that someone try them. You can always cancel.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

.

Absolutely Horrible, I would never recommend them to anyone. They are suppose to pick up my garbage at my garage door, which I pay extra for. Surprise, surprise, they forget to pick it up. And when I call and tell them, they still don't pick it up! I am glad I no longer require there services

1
★☆☆☆☆

Absolutely Horrible, I would never recommend them to anyone. They are suppose to pick up my garbage at my garage door, which I pay extra for. Surprise, surprise, they forget to pick it up. And when I call and tell them, they still don't pick it up! I am glad I no longer require there services

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

Garbage disposal has been consistent however recycling pick up is spotty at best. Two weeks ago the recycle truck drove right by me as I was taking my son to daycare (toter and recycling were out the night before). My neighbors were picked up but not us. Today, they did the same thing. Not worth the few dollars a month that I save by using them and not worth "supporting a local business".

1
★☆☆☆☆

Garbage disposal has been consistent however recycling pick up is spotty at best. Two weeks ago the recycle truck drove right by me as I was taking my son to daycare (toter and recycling were out the night before). My neighbors were picked up but not us. Today, they did the same thing. Not worth the few dollars a month that I save by using them and not worth "supporting a local business".

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I have had it up to here with Lilac Disposal they have just lost themselves another customer I'm afraid. My trash was picked up on Weds last week but the recycling bin just sat there for threee days untouched. This seems to be a habit of theirs. We put a Hot water heater out last summer and it was out there for three weeks before they came and picked it up . They had excuse after excuse and quite honestly none of them were what I would say to be excuses.It's not that I'm late with my payments they always get their money on time. So what's the deal here? Now I'm wondering if they are out of business and haven't the decency of letting their customers know.

2
★★☆☆☆

I have had it up to here with Lilac Disposal they have just lost themselves another customer I'm afraid. My trash was picked up on Weds last week but the recycling bin just sat there for threee days untouched. This seems to be a habit of theirs. We put a Hot water heater out last summer and it was out there for three weeks before they came and picked it up . They had excuse after excuse and quite honestly none of them were what I would say to be excuses.It's not that I'm late with my payments they always get their money on time. So what's the deal here? Now I'm wondering if they are out of business and haven't the decency of letting their customers know.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Helen, We are not out of business and if you ever have any problems please give our office a call. We also ask for you to call 2 days before your pick up day if you are to have large bulky items out to the curb.
.

It is Friday, January 9, 2009 and my garbage has been sitting outside since Monday evening for Tuesday pick-up. We did not bring the toter back to the garage in case they came by to pick it up another day. I have tried calling Lilac all day and either got a busy signal or a phone line that rings & rings with no answer or machine. Are they still in business? On vacation? What is going on?

This happened another time and when I spoke with someone at Lilac, she stated that it didn't matter that they missed the pick-up since it is based on weight anyway. She stated they would make it up the next week. How? They aren't taking any money off of my bill.

I am discouraged and disappointed. I picked Lilac after Upstate Disposal continually left scattered garbage all over the ground and left the empty garbage cans on their side in the road. Maybe it's time to call another company.

1
★☆☆☆☆

It is Friday, January 9, 2009 and my garbage has been sitting outside since Monday evening for Tuesday pick-up. We did not bring the toter back to the garage in case they came by to pick it up another day. I have tried calling Lilac all day and either got a busy signal or a phone line that rings & rings with no answer or machine. Are they still in business? On vacation? What is going on?

This happened another time and when I spoke with someone at Lilac, she stated that it didn't matter that they missed the pick-up since it is based on weight anyway. She stated they would make it up the next week. How? They aren't taking any money off of my bill.

I am discouraged and disappointed. I picked Lilac after Upstate Disposal continually left scattered garbage all over the ground and left the empty garbage cans on their side in the road. Maybe it's time to call another company.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

once again here i sit on friday afternoon looking at garbage in my front yard that was not picked up by lilac once again. the week of christmas they just drove right by, got the neighbors trash and left mine. when i called the same old story " it wasnt out " was given to me. funny how that is, because i sat here in my window and watched him drive up, grab the neighbors and forget mine. then the week of new years they took my toter and left the rest to get buried in the snow. i went out last night to clear snow from the storm, dug out oll the wood they left the week before. sat in window again this morning and watched him pull up, grab my toter, and once again drove off leaving the rest. not once have i seen a truck that says lilac on it pick up my trash. maybe thats why their service sucks? they sub-contract most of it? either way, ive been trying once again to call and complain, the phone was busy for about 20 mins, then it rang off the hook with no answer. i think they realize their service is sub-standard at best and just avaoi the phone calls in order to shy away from the complaints. either way this will be the last week lilac disposal doesnt pick uo my trash.

1
★☆☆☆☆

once again here i sit on friday afternoon looking at garbage in my front yard that was not picked up by lilac once again. the week of christmas they just drove right by, got the neighbors trash and left mine. when i called the same old story " it wasnt out " was given to me. funny how that is, because i sat here in my window and watched him drive up, grab the neighbors and forget mine. then the week of new years they took my toter and left the rest to get buried in the snow. i went out last night to clear snow from the storm, dug out oll the wood they left the week before. sat in window again this morning and watched him pull up, grab my toter, and once again drove off leaving the rest. not once have i seen a truck that says lilac on it pick up my trash. maybe thats why their service sucks? they sub-contract most of it? either way, ive been trying once again to call and complain, the phone was busy for about 20 mins, then it rang off the hook with no answer. i think they realize their service is sub-standard at best and just avaoi the phone calls in order to shy away from the complaints. either way this will be the last week lilac disposal doesnt pick uo my trash.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

2 out of 3 people found this review helpful.

.

2008 has been a year of steady improvement. Our route in NW Penfield is handled well - recyclables picked up separately and containers even slid towards the garage to save steps. The leaf bag loads were always accepted - even when the cubic contribution was more than planned. We never had a problem in reaching a person when some matter was in need of discussion. JWK

4
★★★★☆

2008 has been a year of steady improvement. Our route in NW Penfield is handled well - recyclables picked up separately and containers even slid towards the garage to save steps. The leaf bag loads were always accepted - even when the cubic contribution was more than planned. We never had a problem in reaching a person when some matter was in need of discussion. JWK

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

I went with Lilac when we moved here from NM because I wanted to support a locally owned business. I was willing to put up with slightly haphazard service, but when I called to complain about their unfairness in picking up some people's extra trash and not picking up mine I hit a brick wall. I never got an answer that was worth any thing, so after two days of trying, I gave up and quit the service. All I wanted was equal service for equal pay, and a fairly competent answer to a simple question. I was told that my refund would take 3 months. On the 84th day after I quit their service, Lilac picked up their tote and I was told that my 3 months (which has now increased to 4 months) wait time starts when they pick up the tote. I plan to file a small claims suit. Probably won't do anything, but it will make me feel better to sue them.

1
★☆☆☆☆

I went with Lilac when we moved here from NM because I wanted to support a locally owned business. I was willing to put up with slightly haphazard service, but when I called to complain about their unfairness in picking up some people's extra trash and not picking up mine I hit a brick wall. I never got an answer that was worth any thing, so after two days of trying, I gave up and quit the service. All I wanted was equal service for equal pay, and a fairly competent answer to a simple question. I was told that my refund would take 3 months. On the 84th day after I quit their service, Lilac picked up their tote and I was told that my 3 months (which has now increased to 4 months) wait time starts when they pick up the tote. I plan to file a small claims suit. Probably won't do anything, but it will make me feel better to sue them.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 2 people found this review helpful.

.

When /i called to see why my garbage was not picked up on Thursday, I was told the driver said it was not out. BS I had cleaned the garage out on the previous Saturday and there was a pile of stuff plus the tote. The snotty woman on the phone said the driver had no reason to lie and it was a moot point because they would not be out to get it until Monday!! She claimed they have 6 trucks. She then said "oh come on it is 7:45 am " like it was too early to bother her with my complaint. I have nowhere to put new garbage(except the floor of my cleaned out garage.) When I said I would probably stop service if I had to wait until Monday she said they would definitely not come to get the garbage at all. Is she for real?? She is going to kill the poor woman's business. I doubt the owner Karen ever got my message so I left another one and still no call back.
I am calling the health dept on Monday. I really thought the idea of supporting a women's business was a great idea but it was not in this case. My neighbors will most certainly not get Lilac after looking at my wet garbage all this weekend.

1
★☆☆☆☆

When /i called to see why my garbage was not picked up on Thursday, I was told the driver said it was not out. BS I had cleaned the garage out on the previous Saturday and there was a pile of stuff plus the tote. The snotty woman on the phone said the driver had no reason to lie and it was a moot point because they would not be out to get it until Monday!! She claimed they have 6 trucks. She then said "oh come on it is 7:45 am " like it was too early to bother her with my complaint. I have nowhere to put new garbage(except the floor of my cleaned out garage.) When I said I would probably stop service if I had to wait until Monday she said they would definitely not come to get the garbage at all. Is she for real?? She is going to kill the poor woman's business. I doubt the owner Karen ever got my message so I left another one and still no call back.
I am calling the health dept on Monday. I really thought the idea of supporting a women's business was a great idea but it was not in this case. My neighbors will most certainly not get Lilac after looking at my wet garbage all this weekend.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 2 people found this review helpful.

.

Maybe it's just me, but I have been using Lilac Disposal since March of 2000. I am always treated fairly, I think the price is reasonable and I like dealing with a local company and I don't care if it's run by men or women.
I don't understand many of the complaints. Maybe I am too busy to worry about what time my trash is picked up. When I joined they told me it should be out at 6 am or the night before. If I put it out it usually gets picked up (hey everybody has a bad day once in a while, even jockys-do you really think your money is on the horse?). I don't mind paying for extras, it takes more time and is more work, so why not? I live in a nice neighborhood and I don't like it when trash is left out at the road a day or 2, but I have bigger problems than that to worry about. I have forgotten to put it out a few times, when I call they kid with me and thank me for telling the truth and then they tell me when they will be there to get it. They pick it up. I have a problem getting thru sometimes but it beats listening to bad music, or pushing buttons and besides they call be back or better yet they just take care of the problem. Frankly, I am shocked to see what the fuss is all about, get over yourself it is just garbage and and far as the price vs service is concerned, I find that the people who hate spending money on a job they wouldn't think about doing themselves will spend $5.00 on a cup of coffee from a big chain, and be insulted by the snooty help when they can make their own coffee for pennies. Life is too short to really take seriously
Lizzy

4
★★★★☆

Maybe it's just me, but I have been using Lilac Disposal since March of 2000. I am always treated fairly, I think the price is reasonable and I like dealing with a local company and I don't care if it's run by men or women.
I don't understand many of the complaints. Maybe I am too busy to worry about what time my trash is picked up. When I joined they told me it should be out at 6 am or the night before. If I put it out it usually gets picked up (hey everybody has a bad day once in a while, even jockys-do you really think your money is on the horse?). I don't mind paying for extras, it takes more time and is more work, so why not? I live in a nice neighborhood and I don't like it when trash is left out at the road a day or 2, but I have bigger problems than that to worry about. I have forgotten to put it out a few times, when I call they kid with me and thank me for telling the truth and then they tell me when they will be there to get it. They pick it up. I have a problem getting thru sometimes but it beats listening to bad music, or pushing buttons and besides they call be back or better yet they just take care of the problem. Frankly, I am shocked to see what the fuss is all about, get over yourself it is just garbage and and far as the price vs service is concerned, I find that the people who hate spending money on a job they wouldn't think about doing themselves will spend $5.00 on a cup of coffee from a big chain, and be insulted by the snooty help when they can make their own coffee for pennies. Life is too short to really take seriously
Lizzy

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

3 out of 3 people found this review helpful.

.

I have used Lilac twice now (company I changed to when I was fed up with Lilac was then purchased by Lilac). They are nearly impossible to get on the phone, office people do not stand by what others in their office say, recycle goes into the trash truck half the time ... what is the point??, don't expect a refund for the weeks THEY neglect to pick up trash that was out the night before.

1
★☆☆☆☆

I have used Lilac twice now (company I changed to when I was fed up with Lilac was then purchased by Lilac). They are nearly impossible to get on the phone, office people do not stand by what others in their office say, recycle goes into the trash truck half the time ... what is the point??, don't expect a refund for the weeks THEY neglect to pick up trash that was out the night before.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 2 people found this review helpful.

.

Lilac has got to be the worst. Presently they have been repeatedly billing my debit card for a rolloff container. I cant get them on the phone and there message recorder is always full. I finally spoke to them today and explained that they owe me 2 credits, they seemed to understand on the phone but in checking my bank online they have still not given me my due credit. Totally incompentent

1
★☆☆☆☆

Lilac has got to be the worst. Presently they have been repeatedly billing my debit card for a rolloff container. I cant get them on the phone and there message recorder is always full. I finally spoke to them today and explained that they owe me 2 credits, they seemed to understand on the phone but in checking my bank online they have still not given me my due credit. Totally incompentent

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 2 people found this review helpful.

.

Compared to Waste Mangement, Urban Disposal, and the others it falls far behind in service quality and consistancy. My neighbors have Lilac and it's not a normal garbage day for me if I don't go and pick their totes from the street after Lilac carelessly throws them when they dispose of garbage. Lilac comes at all different times and they don't show pride in their work. They just do it hodge-podge to get it done and collect $$$. That's how I feel.

Use any other disposal service, you'll have peace of mind.

1
★☆☆☆☆

Compared to Waste Mangement, Urban Disposal, and the others it falls far behind in service quality and consistancy. My neighbors have Lilac and it's not a normal garbage day for me if I don't go and pick their totes from the street after Lilac carelessly throws them when they dispose of garbage. Lilac comes at all different times and they don't show pride in their work. They just do it hodge-podge to get it done and collect $$$. That's how I feel.

Use any other disposal service, you'll have peace of mind.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 2 people found this review helpful.

.

Lilac Disposal Inc is our refuse collector. They are very consistent to come on a weekly basis around the same time. They have basic guidelines and follow these but have some flexibility fro occasional variability with our garbage(will take larger items at no cost).

2
★★☆☆☆

Lilac Disposal Inc is our refuse collector. They are very consistent to come on a weekly basis around the same time. They have basic guidelines and follow these but have some flexibility fro occasional variability with our garbage(will take larger items at no cost).

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 2 people found this review helpful.

.

We have been using Lilac for almost 3 years and I don't think they have come at the same time once. If I put the tote out at 10 am they wer there at 9. If I put the tote out the night before they don't come until 4 the next day. One time the dumped a pile of screws at the end of my driveway and didn't pick them up. One time they spilled a gallon of paint in the road and left it for me to track into my driveway.

1
★☆☆☆☆

We have been using Lilac for almost 3 years and I don't think they have come at the same time once. If I put the tote out at 10 am they wer there at 9. If I put the tote out the night before they don't come until 4 the next day. One time the dumped a pile of screws at the end of my driveway and didn't pick them up. One time they spilled a gallon of paint in the road and left it for me to track into my driveway.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Mick, Here at Lilac Disposal we do not guarantee a pick up time but we do ask for you to have it out by 6:00 am on your pick up day. Also we do not pick up paint that is not dried up with kitty litter, so we are sorry to hear that incident happened.
.

Lilac Disposal Company is owned and operated by women. Their totes are lilac color. You do have to pay extra if you have more than your usual amount of garbage.

4
★★★★☆

Lilac Disposal Company is owned and operated by women. Their totes are lilac color. You do have to pay extra if you have more than your usual amount of garbage.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Message from Lilac Disposal Inc

Lilac Disposal, Inc. has gone through many new changes in the past year. The new helpful, friendly staff is well trained in the disposal business and is willing to assist any of our customers with any needs or concerns for improvement. We are offering new deals for our interested customers so please give us a call. Lilac Disposal, Inc. is also senior friendly and offers lower rates then most of the competitors. For more information please call and ask about our policy and procedures letter. Lilac Disposal also has new pink totes in to support Breast Cancer Awareness for more information call the office to see how you can help kick cancer to the curb. Thank you.

More about Lilac Disposal Inc

We offer residential service and commercial service on the Eastside of Monroe County and some parts of Wayne County. We also offer roll-off containers to most of Monroe and Wayne County. Please call the office for more information.

 

Wait, you're the expert.

If you've been to or used Lilac Disposal Inc, leave a review.

It's easy, only takes a couple of minutes and you'll help thousands make an informed decision.



Write a Review