rentwell

★★★☆☆
  • 630 Parkway Drive

    Broomall, PA 19008

    Map & Directions
  • 877-473-6821

About rentwell

Hours
Monday: 08:00 AM - 05:00 PM
Tuesday: 08:00 AM - 05:00 PM
Wednesday: 08:00 AM - 05:00 PM
Thursday: 08:00 AM - 05:00 PM
Friday: 08:00 AM - 05:00 PM
Saturday: Closed
Sunday: Closed
3.0 2
Hi! Sign in to let us know how rentwell was?
Write a Review
.

As a landlord for 5 years I recently hired Your Local Leasing Company to take over the management of my properties. I decided to work with YLLCO because they focus on the details. Before choosing to work with them, I had nine other property management companies come look at my units and they were the only company that seemed committed to providing superior customer service. I just purchased another condo as an investment property and they had it leased in two weeks! The service they provide is bar none.

5
★★★★★

As a landlord for 5 years I recently hired Your Local Leasing Company to take over the management of my properties. I decided to work with YLLCO because they focus on the details. Before choosing to work with them, I had nine other property management companies come look at my units and they were the only company that seemed committed to providing superior customer service. I just purchased another condo as an investment property and they had it leased in two weeks! The service they provide is bar none.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

As a renter through them they are horrible! If anything at best they drive quality tenants away. They have changed their location three times, and fail to contact you about any changes in address so if you are on top of your rent and have it automatically withdrawn from your banking account each month, your rent will be sent to the wrong address and late. They will tell you you owe 2 months rent instead of one, Im assuming so that they can squeeze and extras month rent out of you, and then slap an eviction notice up on your door unbeknownst to the renter. You will then have to rearrange your busy day in order to drive a check over to what you hope is the leasing office, unless it has once again changed within a period of 2 months. Instead of having direct contact with leasers they ask you to call a hotline, which is just the leasing offices answering machine and rarely get back to you on any situation. The whole basis of this company is to squeeze as much money out of renters as possible in order to pocket a little more profit on their end. If you are looking for a good leasing company to manage your units, please do NOT choose this one unless you want lousy tenants.

1
★☆☆☆☆

As a renter through them they are horrible! If anything at best they drive quality tenants away. They have changed their location three times, and fail to contact you about any changes in address so if you are on top of your rent and have it automatically withdrawn from your banking account each month, your rent will be sent to the wrong address and late. They will tell you you owe 2 months rent instead of one, Im assuming so that they can squeeze and extras month rent out of you, and then slap an eviction notice up on your door unbeknownst to the renter. You will then have to rearrange your busy day in order to drive a check over to what you hope is the leasing office, unless it has once again changed within a period of 2 months. Instead of having direct contact with leasers they ask you to call a hotline, which is just the leasing offices answering machine and rarely get back to you on any situation. The whole basis of this company is to squeeze as much money out of renters as possible in order to pocket a little more profit on their end. If you are looking for a good leasing company to manage your units, please do NOT choose this one unless you want lousy tenants.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Dear Helana, We read your review and appreciate you taking the time to post your feedback on our organization. These reviews offer us as an opportunity to determine if our process went wrong and if so, how to improve our business. That being said, looking at your account, you were billed a late fee because rent was received late. You called us and we spoke about the reason for the fee. As we discovered together, we had an incorrect email address for you (.net instead of .com), therefore, when we moved and emailed you our new address, the email never got to you. As soon we discovered we had the wrong email address, we reversed the late fee. The eviction notice you mentioned is actually a notice to pay or quit due to unpaid rent, which was the case at the time the letter was written. We are legally required to post this; it is not posted at our discretion. We also want to acknowledge your comment that stated that you owed two month's rent. Rent is due on the 1st of the month for the upcoming month, and you are welcome to mail your rent if you choose. The other issue you mentioned is that we have changed locations 3 times. It actually has been only two times and the reason for this is because as we grow our business and our staff, we have moved to larger offices to better serve our clients, we will be at 630 Parkway Drive for at least the next 5 years. Our Mission at Your Local Leasing Company is to provide every resident with respect, kindness and consideration. As an organization, we are developing our Resident's Bill of Rights to make sure that we communicate every single quality that our company values to our residents. We hope we have adequately addressed you concerns. Please feel free to call us at any time to discuss any issues or problems you are experiencing. Sincerely, Your Local Leasing Company

More about rentwell

Rentwell is a professional property management company offering high quality service to owners and residents throughout Pennsylvania. Our motivated team employs innovative practices and strategic thinking to provide excellent customer service and more efficient property management.

 

Wait, you're the expert.

If you've been to or used rentwell, leave a review.

It's easy, only takes a couple of minutes and you'll help thousands make an informed decision.



Write a Review