Mullet's Appliances INC

★★★★☆
  • 4233 Clark Rd Ste 2 Between Sawyer and Mcintosh

    Sarasota, FL 34233

    Map & Directions
  • 941-921-5531

About Mullet's Appliances INC

Hours
Mon 08:30 AM-05:00 PM;Tue 08:30 AM-05:00 PM;Wed 08:30 AM-05:00 PM;Thu 08:30 AM-05:00 PM;Fri 08:30 AM-05:00 PM;Sat 09:00 AM-03:00 PM

Shopping

Shopping
More choices in Sarasota:
Resultset_next

Cooper Appliances, Inc.

1620 63rd Ave. E Bradenton, FL

Resultset_next

Badger Appliance Inc

5650 Swift Rd Sarasota, FL

3.6923 13
Hi! Sign in to let us know how Mullet's Appliances INC was?
Write a Review
.

Very bad experience. Bought a washer and dryer. Washer was so loud we couldn't stand it. We were told to upgrade to top of the line model (at our expense) to get quitter machine. The washer was 1 year and 44 days old . Repairman came out

3
★★★★★

Very bad experience. Bought a washer and dryer. Washer was so loud we couldn't stand it. We were told to upgrade to top of the line model (at our expense) to get quitter machine. The washer was 1 year and 44 days old . Repairman came out

.

they certainly do not put the customer first. once you get your appliance home they do not want to hear about any problems you are having with it. rather rude actually....you would get more customer service buying an appliance online than from this merchant.

1
★☆☆☆☆

they certainly do not put the customer first. once you get your appliance home they do not want to hear about any problems you are having with it. rather rude actually....you would get more customer service buying an appliance online than from this merchant.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Anna, I'm very sorry for your experience with our service. Please contact me directly so we can figure out a solution that will best serve your needs. Thank You, Scott Mullet 941-921-5531
.

the salesman was less then enthused when I first came in. they are high end store, so I guess my $350.00 wasn't motivation enough for Tom. the first time I went in he couldn't provide me with a picture of the product I was interested in.

3
★★★★★

the salesman was less then enthused when I first came in. they are high end store, so I guess my $350.00 wasn't motivation enough for Tom. the first time I went in he couldn't provide me with a picture of the product I was interested in.

.

When I moved to Sarasota, I had bought a house that had for lack of a better word, junk appliances. After a few service calls it was evident it was time for replacement. The staff at Mullets worked hard to make sure that the appliances that I didn't replace with them were working. The new range and refrigerator that I purchased have never had an issue. The one issue that I had with my washer was addressed quickly and I haven't had any issues since. I would highly recommend Mullets to anyone who wants great appliances and service.

5
★★★★★

When I moved to Sarasota, I had bought a house that had for lack of a better word, junk appliances. After a few service calls it was evident it was time for replacement. The staff at Mullets worked hard to make sure that the appliances that I didn't replace with them were working. The new range and refrigerator that I purchased have never had an issue. The one issue that I had with my washer was addressed quickly and I haven't had any issues since. I would highly recommend Mullets to anyone who wants great appliances and service.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I've had my products serviced by mullets several times through the years and they have always arrived on time and were very professional and friendly. I've never had any issues with anything they've helped me with.

5
★★★★★

I've had my products serviced by mullets several times through the years and they have always arrived on time and were very professional and friendly. I've never had any issues with anything they've helped me with.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I bought several appliances from Mullets and they were nothing but helpful through the whole painful process of building our new home. I would definately purchase from them again they were great!

5
★★★★★

I bought several appliances from Mullets and they were nothing but helpful through the whole painful process of building our new home. I would definately purchase from them again they were great!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

We had similar problems to the previous reviewer i.e. not turning up when they say they will. I got the impression they are only interested in the sale. Their aftersales dept is by the far the worst. Stay clear

1
★☆☆☆☆

We had similar problems to the previous reviewer i.e. not turning up when they say they will. I got the impression they are only interested in the sale. Their aftersales dept is by the far the worst. Stay clear

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Bellamy V, We apologize for the less than extraordinary service you received. We strive to accomodate everyone's schedule the best we can however sometimes there are unforseen problems the technicians run into that change the schedule. We service around 90 customers every day so 1 hiccup in a techs schedule and he gets backed up pretty fast. We also give a 2 hour window the morning of service which is a tighter window than anyone else gives and we will give precalls when the tech is on their way. Again, sorry for your experience and we hope you'll give us another chance to change your mind. -Scott Mullet
.

We spent nearly $9000 on appliances with Mullets. I recommend anyone considering buying from them asks some technical or difficult questions first to see how little they do know.. They really are not as knowledgeble about appliances as

3
★★★★★

We spent nearly $9000 on appliances with Mullets. I recommend anyone considering buying from them asks some technical or difficult questions first to see how little they do know.. They really are not as knowledgeble about appliances as

.

Scheduled a service call one week in advance for dishwasher and refrigerator. Both of which were purchased at Mullets along with over $25,000 in other appliances. Told the service department what the error codes were on both appliances and provided credit card information. Stayed home from work on the day of the appointment.
Mullets did not show up and when I called the service department they had no record of my appointment. This company is incompetent, I will find someone else to service the appliances that I purchased at Mullets. Never again!

1
★☆☆☆☆

Scheduled a service call one week in advance for dishwasher and refrigerator. Both of which were purchased at Mullets along with over $25,000 in other appliances. Told the service department what the error codes were on both appliances and provided credit card information. Stayed home from work on the day of the appointment.
Mullets did not show up and when I called the service department they had no record of my appointment. This company is incompetent, I will find someone else to service the appliances that I purchased at Mullets. Never again!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Thomas, I am very sorry for your recent experience with our service department. We built our reputation on our ability to be the only company to provide service of the products we sell and in the past few years we have been slacking. I can assure you that we have rectified the issues with our service department and have hired new service management. We are doing everything we can to provide extraordinary service to our valued customers. So next time you need service please give us another chance to earn your business. -Scott Mullet
.

In mid-2008 we purchased about $6000 in kitchen appliances from Mullet??s. We did so based on a recommendation from friends who also recently purchased multiple kitchen appliances for a home they were renovating. We liked the idea of buying from a family business as opposed to a chain store and found the sales staff very helpful and the pricing competitive.
In the later part of November 2009 we began to experience problems with the Kitchen Aid microwave and contacted Mullet??s for a service call. They asked that we pay a $75 service call charge since at the time they weren??t sure if the repair was covered under warranty. I contacted Kitchen Aid and was told the repair would be covered under warranty and was given a repair authorization number which I in turn gave to Mullet??s. The microwave was repaired under warranty and I was assured my $75 service call fee would be refunded.
Despite repeated calls and a certified letter being sent to one of the owners in June 1, 2010 my requests for a refund of my service fee have been completely ignored.
While I realize Mullet??s has no control over the quality issues being experienced with this Kitchen Aid product, which coincidently was manufactured in China, they do have control over their after sales and repair customer service.
To treat a good customer the way I have been treated is totally unacceptable.

1
★☆☆☆☆

In mid-2008 we purchased about $6000 in kitchen appliances from Mullet??s. We did so based on a recommendation from friends who also recently purchased multiple kitchen appliances for a home they were renovating. We liked the idea of buying from a family business as opposed to a chain store and found the sales staff very helpful and the pricing competitive.
In the later part of November 2009 we began to experience problems with the Kitchen Aid microwave and contacted Mullet??s for a service call. They asked that we pay a $75 service call charge since at the time they weren??t sure if the repair was covered under warranty. I contacted Kitchen Aid and was told the repair would be covered under warranty and was given a repair authorization number which I in turn gave to Mullet??s. The microwave was repaired under warranty and I was assured my $75 service call fee would be refunded.
Despite repeated calls and a certified letter being sent to one of the owners in June 1, 2010 my requests for a refund of my service fee have been completely ignored.
While I realize Mullet??s has no control over the quality issues being experienced with this Kitchen Aid product, which coincidently was manufactured in China, they do have control over their after sales and repair customer service.
To treat a good customer the way I have been treated is totally unacceptable.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

2 out of 2 people found this review helpful.

Business Response:

Ken, Thank you for the compliment of our sales staff. They are the best in the business. When it comes to the $75 I don't know what else to tell you other than it was a complete oversight and I apologize. Like I told reviewer "Thomas" above, we are really working hard to fix our service issues and have hired a new service manager. We would love to get another chance at making your service experience with us extraordinary. -Scott Mullet
.

James S...sorry for your unusual experience with our company. Unfortunately we do not make the appliances and it is the manufactorers (not us) that have the 30 day cosmetic blemish policy...when you first started seeing any kind of discoloration you should have called us and we could have went to battle with JennAir for you...Again sorry for your out of the ordinary experience with us

5
★★★★★

James S...sorry for your unusual experience with our company. Unfortunately we do not make the appliances and it is the manufactorers (not us) that have the 30 day cosmetic blemish policy...when you first started seeing any kind of discoloration you should have called us and we could have went to battle with JennAir for you...Again sorry for your out of the ordinary experience with us

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I purchased a whole kitchen full of top of the line appliances from Mullet's. The Jenn-Air wall oven and cook top started to rust immediately after the installation. None of the other stainless steel appliances rusted during the same time period. After 6 months the rust pits were so large they would no longer wipe away with any type of cleaner. I contacted Mullet's and they said tough luck their warranty was good for only 30 days! There are too many other appliance vendors that would stand behind the products they sell to give Mullet's your business.

1
★☆☆☆☆

I purchased a whole kitchen full of top of the line appliances from Mullet's. The Jenn-Air wall oven and cook top started to rust immediately after the installation. None of the other stainless steel appliances rusted during the same time period. After 6 months the rust pits were so large they would no longer wipe away with any type of cleaner. I contacted Mullet's and they said tough luck their warranty was good for only 30 days! There are too many other appliance vendors that would stand behind the products they sell to give Mullet's your business.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

.

Mullets has a great staff of well trained sales people. We supplied six homes with this organization and felt they were helpful in suggestions, competitive in price and timely in installation.

5
★★★★★

Mullets has a great staff of well trained sales people. We supplied six homes with this organization and felt they were helpful in suggestions, competitive in price and timely in installation.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Thanks Frank!

Message from Mullet's Appliances INC

We do our absolute best to be the most extraordinary appliance experience our customers have ever had. Whether it is with our sales staff or service department, we strive for excellence in everything we do and we look forward to serving the community for another 36 years!



Thank you to everyone in Sarasota that voted us #1 appliance company of 2010 in the Sarasota Herald's Reader's Choice Awards!

More about Mullet's Appliances INC

Mullet??s Appliances has maintained a long tradition of top quality service for over 30 years. We service what we sell, always prioritizing our own customers first. With a fleet of nine service trucks, nine highly-trained technicians, and a top-notch customer service team handling requests with a personal, friendly touch, our service department has earned a stellar reputation in the Sarasota community. While the majority of our customers enjoy the full spectrum of our service offerings, from emergency refrigeration issues to on-site maintenance and repair, some of our long-term customers still enjoy the thrill of a do-it-yourself project. For these select customers, our parts department has an open-door policy: come inside and we??ll help you do it yourself with a full inventory of parts.

Articles and Advice

 

Wait, you're the expert.

If you've been to or used Mullet's Appliances INC, leave a review.

It's easy, only takes a couple of minutes and you'll help thousands make an informed decision.



Write a Review