Illusions Salon & Day Spa

★★★★☆
  • 2123 Edison Road

    South Bend, IN 46637

    Cross street: Ironwood

    Map & Directions
  • 574-272-0312

Personal Services

Personal Services
More choices in South Bend:
Resultset_next

Sally Beauty Supply

1290 E Ireland Rd 600X South Bend, IN

Resultset_next

Fun Tan Inc Corp Office

2258 S Bend Ave South Bend, IN

3.5714 7
Hi! Sign in to let us know how Illusions Salon & Day Spa was?
Write a Review
.

I move alot and have been to many stylists in different states, but Andra is the best Ive found! It was my first time putting actual colors in my hair, I gave her a vague idea; nothing too loud, but I wanted purple and/or blue, she did both and It came out AMAZING!! I have never gotten so many compliments on my hair.. She was thorough and took her time, and it shows. They are very accomadating, and all the ladies there are extremely nice! I will be returning as long as I am in the area.

5
★★★★★

I move alot and have been to many stylists in different states, but Andra is the best Ive found! It was my first time putting actual colors in my hair, I gave her a vague idea; nothing too loud, but I wanted purple and/or blue, she did both and It came out AMAZING!! I have never gotten so many compliments on my hair.. She was thorough and took her time, and it shows. They are very accomadating, and all the ladies there are extremely nice! I will be returning as long as I am in the area.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I have been to Aveda day spas in several different states, and I have to say that my experience at Illusions in April, 2011, was not up to Aveda's usual standards.

1. My haircut was fine, but the color was not done well at all--highlights were not done correctly, and I had an obvious line that had to be corrected at another spa later.

2. The pedicure did not last even a week--absolutely NOT an Aveda pedi

3. The manicurist cut my cuticle and it bled for the rest of the day. She did not even apologize for it.

4. The manager--apparently the spa is owned by a corporation now, and not an individual--was doing training and going over business in the front of the salon while customers were there--very distracting and not at all the relaxing spa experience I have come to expect from Aveda salons. This spa needs an office or training area that is behind closed doors.

6. When I inquired about the training they tout on their website, it seemed to be mostly about pushing products and not about new trends or developments in hair and beauty care or styling. This may just be about the way the employee described it to me, but again not what I expected to hear.

7. After I spent close to $500 on services and products, what?! No finishing touch?... Okay, it's a small thing, but just another example of how this spa did not provide the usual Aveda experience.

8. I would give it one star only, but the ladies working there were polite, cheerful, pleasant people. The overall experience was just not up to my expectations from previous Aveda experiences in other states.

When I am in South Bend again, I will give Illusions a pass and try one of the (at least) two other Aveda spas in town.

2
★★☆☆☆

I have been to Aveda day spas in several different states, and I have to say that my experience at Illusions in April, 2011, was not up to Aveda's usual standards.

1. My haircut was fine, but the color was not done well at all--highlights were not done correctly, and I had an obvious line that had to be corrected at another spa later.

2. The pedicure did not last even a week--absolutely NOT an Aveda pedi

3. The manicurist cut my cuticle and it bled for the rest of the day. She did not even apologize for it.

4. The manager--apparently the spa is owned by a corporation now, and not an individual--was doing training and going over business in the front of the salon while customers were there--very distracting and not at all the relaxing spa experience I have come to expect from Aveda salons. This spa needs an office or training area that is behind closed doors.

6. When I inquired about the training they tout on their website, it seemed to be mostly about pushing products and not about new trends or developments in hair and beauty care or styling. This may just be about the way the employee described it to me, but again not what I expected to hear.

7. After I spent close to $500 on services and products, what?! No finishing touch?... Okay, it's a small thing, but just another example of how this spa did not provide the usual Aveda experience.

8. I would give it one star only, but the ladies working there were polite, cheerful, pleasant people. The overall experience was just not up to my expectations from previous Aveda experiences in other states.

When I am in South Bend again, I will give Illusions a pass and try one of the (at least) two other Aveda spas in town.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I love Illusions and the girls. I see Andra for my color every time and she is great. Everyone is so bubbly when you walk in the door and you couldn't have a better experience. Aside from the tea and hand massages after you are colored, they make rescheduling a breeze and work with your schedule.

5
★★★★★

I love Illusions and the girls. I see Andra for my color every time and she is great. Everyone is so bubbly when you walk in the door and you couldn't have a better experience. Aside from the tea and hand massages after you are colored, they make rescheduling a breeze and work with your schedule.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I have been completely satisfied with all of my visits to Illusions. I have been going to this salon for over 10 years. All of the staff goes through rigorous training (in addition to basic beauty school) and practice. The stylist I go to studied hair in London and LA under some of the top names. She is an expert at color and cut.

I now go to college in North Carolina and have yet to find a salon that gives me a cut and color up to Illusions standards (I have tried all of the Aveda salons in the area and with different stylists). Illusions has creative stylists with much experience. Over the years, many of my friends have switched from their salons to Illusions. I highly recommend going here.

Also, if you sign up for the Illusions newsletter, they offer many discounts on their services.

5
★★★★★

I have been completely satisfied with all of my visits to Illusions. I have been going to this salon for over 10 years. All of the staff goes through rigorous training (in addition to basic beauty school) and practice. The stylist I go to studied hair in London and LA under some of the top names. She is an expert at color and cut.

I now go to college in North Carolina and have yet to find a salon that gives me a cut and color up to Illusions standards (I have tried all of the Aveda salons in the area and with different stylists). Illusions has creative stylists with much experience. Over the years, many of my friends have switched from their salons to Illusions. I highly recommend going here.

Also, if you sign up for the Illusions newsletter, they offer many discounts on their services.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

I had expected much more from this salon since it sold Aveda products. The person who cut my hair ignored my few specific requests- further she cut my hair far shorter than we had agreed upon. Perhaps with some skill this would not have been so bad- but in addition to cutting my hair too short she gave me a really ugly cut that is difficult to work with. She also tried to sell me products during the whole haircut. I had been here once before and recieved a mediocre haircut. I can't recommend it.

1
★☆☆☆☆

I had expected much more from this salon since it sold Aveda products. The person who cut my hair ignored my few specific requests- further she cut my hair far shorter than we had agreed upon. Perhaps with some skill this would not have been so bad- but in addition to cutting my hair too short she gave me a really ugly cut that is difficult to work with. She also tried to sell me products during the whole haircut. I had been here once before and recieved a mediocre haircut. I can't recommend it.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

New Location! We're sorry you weren't satisfied with your visit to Illusions. We have a complete new staff, re-located and rebranded our salon. In addition, we have in-salon education 12 hours a week. Our staff is trained in the latest trends and techniques, especially in cutting.
.

I love Aveda so when my regular stylist was booked, I decided to do something special for myself and go to Illusions. Normally, i pay $80 for a cut and color. After dropping $130 at Illusions I felt I had made a mistake. The cut wasn't what I asked for and the color was uneven and wrong.I stopped by to try to get it straightened out and they agreed it should be fixed. They scheduled a consultation in a couple of days but before I could go in I got a call form the manager and was told that I would have to see the same stylist that messed up my hair or another of the same level -- or pay $60 more to get my hair fixed. Needless to say, I'm not going back there and would not recommend it to you either!

2
★★☆☆☆

I love Aveda so when my regular stylist was booked, I decided to do something special for myself and go to Illusions. Normally, i pay $80 for a cut and color. After dropping $130 at Illusions I felt I had made a mistake. The cut wasn't what I asked for and the color was uneven and wrong.I stopped by to try to get it straightened out and they agreed it should be fixed. They scheduled a consultation in a couple of days but before I could go in I got a call form the manager and was told that I would have to see the same stylist that messed up my hair or another of the same level -- or pay $60 more to get my hair fixed. Needless to say, I'm not going back there and would not recommend it to you either!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

New Location! I'm sorry your experience 3 years ago was not what you expected. We are under new management since then, and have re-located and rebranded our salon. In addition, we have in-salon education 12 hours a week. Our staff is trained in the latest trends and techniques, especially in cutting.
.

I love this spa! They use only Aveda products, which are all-natural. You also get a short neck and scalp massage before every haircut (makes it worth the higher price!). They are a full-service salon offering facials, hair removal, massages, etc. If you want to pamper yourself, go here!

5
★★★★★

I love this spa! They use only Aveda products, which are all-natural. You also get a short neck and scalp massage before every haircut (makes it worth the higher price!). They are a full-service salon offering facials, hair removal, massages, etc. If you want to pamper yourself, go here!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Message from Illusions Salon & Day Spa

ABOUT ILLUSIONS...





PASSION/COLLABORATION/CREATIVITY/DEDICATION



Together, these four words are embraced each and every day by every Illusions team member to ensure that responsibility and professionalism are upheld to give every Illusions guest the quality experience they deserve.



We have been serving the South Bend community since 1999. Currently, in our new and exciting location, we have implemented a sense of community involvement; distinguishing ourselves with extensive education. Our salon brings the latest innovations of our industry to you our guests.





As an AVEDA concept SalonSpa, we carry Aveda‚??s full line of environmentally friendly products, and by doing so; we fulfill our responsibility to be continually conscious of our planet.





Our goal is total guest service and complete satisfaction. Our values ensure your experience will be totally gratifying. We have assembled an amazing team of service providers that are continually educated by the best in the industry to bring the latest trends to you. We look forward to your visit and serving you soon.

 

Wait, you're the expert.

If you've been to or used Illusions Salon & Day Spa, leave a review.

It's easy, only takes a couple of minutes and you'll help thousands make an informed decision.



Write a Review