Footwear Express

★★★☆☆
44.9469 -123.037
Map and Directions to Footwear Express

503-589-9794

290 Commercial St NE

Salem, OR

97301

Get Directions Photos

About Footwear Express

Categories

Shopping

Shopping
More choices in Salem:
Resultset_next

Alabama Artificial Limb

1703 Westend Ct Ste E Opelika, AL

Resultset_next

Hibbett Sports

2205 Tiger Town Pkwy Opelika, AL

2.5556 9
Hi! Sign in to let us know how Footwear Express was?
Write a Review
Reviews 1 - 9 of 9.
.

Bought a pair of shoes less than 24 hours ago. Returned with receipt and in original box. They would not take back for cash or store credit. Do not shop at this store when there are many other options where they are good about returns. I will never shop at Footwear Express on Commercial St in Salem again.

1
★☆☆☆☆

Bought a pair of shoes less than 24 hours ago. Returned with receipt and in original box. They would not take back for cash or store credit. Do not shop at this store when there are many other options where they are good about returns. I will never shop at Footwear Express on Commercial St in Salem again.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

Bought shoes last night and my feet were killing me shortly after I began wearing my new Danskos (have been wearing Danskos since the '90s). Took them back this evening with receipt in hand and shoes in original box and bag. A young, extremely rude girl told me they have a no return policy. According to their website, they do. There were no customers in the store and two other mean looking employees staring at me. If you want to purchase shoes, the Shoe Mill is an execellent store. Wish I would have gone there first. I am going to contact my credit card company and Dansko directly. NEVER SHOP AT THE FOOTWEAR EXPRESS!

1
★☆☆☆☆

Bought shoes last night and my feet were killing me shortly after I began wearing my new Danskos (have been wearing Danskos since the '90s). Took them back this evening with receipt in hand and shoes in original box and bag. A young, extremely rude girl told me they have a no return policy. According to their website, they do. There were no customers in the store and two other mean looking employees staring at me. If you want to purchase shoes, the Shoe Mill is an execellent store. Wish I would have gone there first. I am going to contact my credit card company and Dansko directly. NEVER SHOP AT THE FOOTWEAR EXPRESS!

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

.

My feet hurt excruciatingly. My prescription shoe store did not solve my problem. Although I had never been to Footwear Express (and have lived in the valley for fifty years), I knew they carried world-class merchandise.

We had the exclusive attention of Celeste Ferrell who expertly determined my correct size and then recommended various different solutions.

I was impressed that she has worked at this store nine years. The business does not work on commission, so the clerk can take whatever time is necessary to work with the client and give satisfaction. That she did; and I walked out of the store without being in pain.

For a senior on a fixed income, the cost of the pair of shoes is more than a month's food budget. But I gladly will give up food if I regain the ability to walk without severe pain. As Celeste reminded us, "You get what you pay for." I feel I "got a lot."

p.s. I ardently support local businesses and encourage you to do the same. Now if we could just get the city buses running on the weekends, many more citizens could "go to town" to shop.

5
★★★★★

My feet hurt excruciatingly. My prescription shoe store did not solve my problem. Although I had never been to Footwear Express (and have lived in the valley for fifty years), I knew they carried world-class merchandise.

We had the exclusive attention of Celeste Ferrell who expertly determined my correct size and then recommended various different solutions.

I was impressed that she has worked at this store nine years. The business does not work on commission, so the clerk can take whatever time is necessary to work with the client and give satisfaction. That she did; and I walked out of the store without being in pain.

For a senior on a fixed income, the cost of the pair of shoes is more than a month's food budget. But I gladly will give up food if I regain the ability to walk without severe pain. As Celeste reminded us, "You get what you pay for." I feel I "got a lot."

p.s. I ardently support local businesses and encourage you to do the same. Now if we could just get the city buses running on the weekends, many more citizens could "go to town" to shop.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

If the person reading this is anything like your Salem store personnel, then we already know the response we are going to get from you!

A rude nothing!


Once you have our money nothing else matters!

So here goes. My wife recently had foot surgery and her surgeon recommended a hard sole shoe with a soft leather upper and a rocker bottom, just so has it one of my wife's co-workers heard what MY wife was needing and said to go to your downtown Salem store. She raved about the comfort and the long wear the shoes offered. So we went and My Wife was so impressed with the fit and comfort sh5 bought two pairs on the spot, $550.00.

A few days went by and My Wife said that I must try these shoes for myself, so back to you store we went and I bought a pair of $250.00 shoes and my wife saw some sandals that she loved, so another $335.00 went onto your register.

I wore them for a day and found that they just weren't the shoes for me. I found it difficult to stand still and they were starting to hurt my feet. Not that they are bad shoes by any means they just aren't the shoes for me.

So with receipt in hand I go back to your Salem store to return MY shoes and was very abruptly told that " we cannot refund your money because they show signs of wear and you have no box.", I was treated like some loser, like some bum trying to get something for nothing. They never even offered an exchange, store credit anything, but yet nothing. I was shocked and embarrassed at the treatment.

Now I'm no shoe expert but,
1) walking around for a few hours in shoes is the only way to tell if they are right for you, I couldn't see any wear, how could there be?
2) having no box, this one I just don't get at all.They told us their company policy was to take your shoes home and walk on "YOUR CARPET FOR A COUPLE HOURS"??????? WHAT?? Beware people dont shop here! They expect you to walk on your carpet to see if you like them??????? Run! There are a thousand stores to shop from. Read their policy its a joke!

Anyway, the well over $1,000.00 dollars we spent at your store in less than forty five days, you decide.

My Wife recently return a dress to Nordstrom's, around a $ 600.00 item, do you know what they said? Nothing but I'm sorry you didn't like the dress Mrs.Smith is there anything else we can show you?

Customer service, you have it when they are shopping but not when we are returning!

We will go out of our way to discourage anyone from shopping at your stores!

Best of luck to you,

1
★☆☆☆☆

If the person reading this is anything like your Salem store personnel, then we already know the response we are going to get from you!

A rude nothing!


Once you have our money nothing else matters!

So here goes. My wife recently had foot surgery and her surgeon recommended a hard sole shoe with a soft leather upper and a rocker bottom, just so has it one of my wife's co-workers heard what MY wife was needing and said to go to your downtown Salem store. She raved about the comfort and the long wear the shoes offered. So we went and My Wife was so impressed with the fit and comfort sh5 bought two pairs on the spot, $550.00.

A few days went by and My Wife said that I must try these shoes for myself, so back to you store we went and I bought a pair of $250.00 shoes and my wife saw some sandals that she loved, so another $335.00 went onto your register.

I wore them for a day and found that they just weren't the shoes for me. I found it difficult to stand still and they were starting to hurt my feet. Not that they are bad shoes by any means they just aren't the shoes for me.

So with receipt in hand I go back to your Salem store to return MY shoes and was very abruptly told that " we cannot refund your money because they show signs of wear and you have no box.", I was treated like some loser, like some bum trying to get something for nothing. They never even offered an exchange, store credit anything, but yet nothing. I was shocked and embarrassed at the treatment.

Now I'm no shoe expert but,
1) walking around for a few hours in shoes is the only way to tell if they are right for you, I couldn't see any wear, how could there be?
2) having no box, this one I just don't get at all.They told us their company policy was to take your shoes home and walk on "YOUR CARPET FOR A COUPLE HOURS"??????? WHAT?? Beware people dont shop here! They expect you to walk on your carpet to see if you like them??????? Run! There are a thousand stores to shop from. Read their policy its a joke!

Anyway, the well over $1,000.00 dollars we spent at your store in less than forty five days, you decide.

My Wife recently return a dress to Nordstrom's, around a $ 600.00 item, do you know what they said? Nothing but I'm sorry you didn't like the dress Mrs.Smith is there anything else we can show you?

Customer service, you have it when they are shopping but not when we are returning!

We will go out of our way to discourage anyone from shopping at your stores!

Best of luck to you,

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 3 people found this review helpful.

Response from this business:

Thank you for submitting your review. We apologize that you are unhappy with the footwear that you purchased. Our return policy states that items can be returned for a full refund within 30 days of purchase if they are in original condition. If the shoes are worn, we are unable to offer a refund since we do not re-sell used shoes to our customers. This policy is clearly stated on our receipts, and our salespeople are happy to explain it at the time of purchase. We are a small local business and therefore are unable to have the same return policy as a national department store. This is why we always suggest that you try the shoes around your home until you are certain that they will work for you. Since your purchase is no longer in the original condition, we are always ready and willing to adjust the shoes in any way so they are more comfortable to you. We have a full repair shop on site, and can make minor and major adjustments.
.

I find it interesting that the two negative reviews of Footwear Express both direct attention to other stores...and that their stated experiences are the opposite of what I and my friends have experienced there.
My personal experience with Footwear Express has always been a positive one. The owner has made it a point to educate his employees, providing them with product knowledge that is outstanding in my opinion. I have always been treated with friendly, helpful, not pushy educated sales staff. I trust them.
The store itself provides enough room to move around and relax while looking at their clean and organized displays. It is obvious that they take great pride in their store and work to maintain a professional environment.
By the way the store is on the street and I have had no problem finding a parking space..........its perfect to run in and out.
I love the store and intend to shop there as often as I can.

5
★★★★★

I find it interesting that the two negative reviews of Footwear Express both direct attention to other stores...and that their stated experiences are the opposite of what I and my friends have experienced there.
My personal experience with Footwear Express has always been a positive one. The owner has made it a point to educate his employees, providing them with product knowledge that is outstanding in my opinion. I have always been treated with friendly, helpful, not pushy educated sales staff. I trust them.
The store itself provides enough room to move around and relax while looking at their clean and organized displays. It is obvious that they take great pride in their store and work to maintain a professional environment.
By the way the store is on the street and I have had no problem finding a parking space..........its perfect to run in and out.
I love the store and intend to shop there as often as I can.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Response from this business:

Thank you! Thank you for the great review. We are glad that you enjoy shopping at our store and appreciate your comments.
.

This store is horrible.
From the moment I walked into this store I knew I had made a mistake.I think the service was terrible. The employees were aloof and unhelpful. I felt a lot of pressure to buy something I didn't want. I even heard the sales associates talking about me behind my back.

The product is overpriced. The "sales" are barely less than full price.You can find better deals around the corner at Salem Centre.
I would never recommend this store. Avoid it if you can.

1
★☆☆☆☆

This store is horrible.
From the moment I walked into this store I knew I had made a mistake.I think the service was terrible. The employees were aloof and unhelpful. I felt a lot of pressure to buy something I didn't want. I even heard the sales associates talking about me behind my back.

The product is overpriced. The "sales" are barely less than full price.You can find better deals around the corner at Salem Centre.
I would never recommend this store. Avoid it if you can.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

.

...very hard to find, seems like they didn't put much thought into the location - should have been in Salem Center or on the street at least. Probably can't afford the rent - I was the only customer in the store! Product's ok, but Shoe Mill was much better....

1
★☆☆☆☆

...very hard to find, seems like they didn't put much thought into the location - should have been in Salem Center or on the street at least. Probably can't afford the rent - I was the only customer in the store! Product's ok, but Shoe Mill was much better....

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Response from this business:

Parking/Location We are located on the corner of Chemeketa and Commercial Streets in the downtown core of Salem. Our store is directly below the Chemeketa Parkade and is easily accessible from the parking garage by an elevator located directly outside our front door. There is also on-street parking directly in front of our store, which could not be more convenient. As our customers know, our selection is the largest in town.
.

This store is amazing! The selection is wonderful and the salespeople are very knowledgeable. The staff is very friendly and is not pushy at all. I've been told that they don't work on commission so they don't feel the need to pressure people. I won't go to Shoe Mill because the people are pushy and don't seem to know anything about the shoes. My favorite helper at Footwear Express is Erin. She has worked there for many years and that girl sure knows her shoes and has a lot of patience. I like that the sales girls will spend a long time finding what is just right since I am diabetic and have other foot and health problems. I have also been helped by Celeste and Chelsea and they are both good too. Prices are comparable to other shops in town but the service and choices are far superior. I only wish they had a handicapped parking space in front of the door but I can usually find a spot on Commercial that is close enough.

5
★★★★★

This store is amazing! The selection is wonderful and the salespeople are very knowledgeable. The staff is very friendly and is not pushy at all. I've been told that they don't work on commission so they don't feel the need to pressure people. I won't go to Shoe Mill because the people are pushy and don't seem to know anything about the shoes. My favorite helper at Footwear Express is Erin. She has worked there for many years and that girl sure knows her shoes and has a lot of patience. I like that the sales girls will spend a long time finding what is just right since I am diabetic and have other foot and health problems. I have also been helped by Celeste and Chelsea and they are both good too. Prices are comparable to other shops in town but the service and choices are far superior. I only wish they had a handicapped parking space in front of the door but I can usually find a spot on Commercial that is close enough.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

This store is only really worth while if you go in when the right staff are working. It seems that most of the girls are young college students motivated more by their studying than by their jobs. However, there are a couple great staff and if one of them happens to be working, I am more than happy to stay and shop.

They have a great selection of European shoes. My favorites are the Danskos and Chacos. I can almost always find what I want in the store, but they have been great at special ordering me items as well. Prices are comparable to those of Shoe Mill.

3
★★★☆☆

This store is only really worth while if you go in when the right staff are working. It seems that most of the girls are young college students motivated more by their studying than by their jobs. However, there are a couple great staff and if one of them happens to be working, I am more than happy to stay and shop.

They have a great selection of European shoes. My favorites are the Danskos and Chacos. I can almost always find what I want in the store, but they have been great at special ordering me items as well. Prices are comparable to those of Shoe Mill.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Message from Footwear Express

We would like to thank our customers for supporting us for the last 14 years in Salem. We have had great success and hope you will continue to support local downtown businesses. Please feel free to contact us by phone or at info@footwearexpress.com with any comments or suggestions.

More about Footwear Express

Ameribag, Arcopedico, Baggallini, Birkenstock, Chaco, Clarks, Dansko, Ecco, El Naturalista, Ellington Leather, Haflinger, Injinji, Keen, MBT, Mephisto, Naot, Orthaheel, Sanita, Smartwool, Sole, Taos, Vibram FiveFingers, Wolky

Similar Nearby

Similar Nearby

  1. 1
    Shoe Mill
    6% ★★★★★ 2 reviews
    0.25 mi
  2. 2
    J C Penney Salon
    4% ★★★★☆ 8 reviews
    0.32 mi
  3. 3
    Gallagher Fitness
    5% ★★★★★ 6 reviews
    0.44 mi
  4. 4
    0.46 mi
  5. 5
    Foot Locker
    5% ★★★★★ 1 review
    0.50 mi