Piala's Nursery & Garden Shop

★★★★☆
  • S39w27833 Hwy 59

    Waukesha, WI 53189

    Map & Directions
  • 262-547-2677

About Piala's Nursery & Garden Shop

Hours
HOURS Monday 10:00am - 7:00pm Tuesday CLOSED Wednesday CLOSED Thursday 10:00am - 7:00pm Friday 10:00am - 7:00pm Saturday 9:00am - 6:00pm Sunday 10:00am - 5:00pm

Home & Garden

Home & Garden
More choices in Waukesha:
Resultset_next

Stein Gardens & Gifts

3725 South 108th Street Greenfield, CA

Resultset_next

Mavroff The Mulch Man

21305 Watertown Rd Waukesha, WI

3.6364 11
Hi! Sign in to let us know how Piala's Nursery & Garden Shop was?
Write a Review
.

My husband and I had an excellent experience working with the design staff last year (Summer 2009). We are working within a modest budget, and aiming to improve our resale value and overall enjoyment of our yard and gardens. The planning process was straightforward and enjoyable, and we now consider ourselves much more knowledgeable about plants and the landscape process!

The designer we worked with was also exceptionally patient with our questions and revisions. We feel confident that our plan is reasonable, practical, and will greatly improve our yard.

We are looking forward to beginning planting this spring, and will recommend Piala's to our friends in the area.

5
★★★★★

My husband and I had an excellent experience working with the design staff last year (Summer 2009). We are working within a modest budget, and aiming to improve our resale value and overall enjoyment of our yard and gardens. The planning process was straightforward and enjoyable, and we now consider ourselves much more knowledgeable about plants and the landscape process!

The designer we worked with was also exceptionally patient with our questions and revisions. We feel confident that our plan is reasonable, practical, and will greatly improve our yard.

We are looking forward to beginning planting this spring, and will recommend Piala's to our friends in the area.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

My husband and I have used Piala's for many years and two homes. We have purchased trees, bushes, rose bushes, vegetable plants, planters and more I'm sure I am forgetting. We keep returning because of the high quality stock, the friendly and helpful service, the lack of pressure, and the beautiful surroundings. We would strongly recommend this nursery and it's family ownership and staff.

5
★★★★★

My husband and I have used Piala's for many years and two homes. We have purchased trees, bushes, rose bushes, vegetable plants, planters and more I'm sure I am forgetting. We keep returning because of the high quality stock, the friendly and helpful service, the lack of pressure, and the beautiful surroundings. We would strongly recommend this nursery and it's family ownership and staff.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

We used to live near Pialas and have since moved away. The few times I went there, the male help was friendly but the females were not, rather snobby, lol. Maybe women in Wis. don't like other women, strange as it is.

1
★☆☆☆☆

We used to live near Pialas and have since moved away. The few times I went there, the male help was friendly but the females were not, rather snobby, lol. Maybe women in Wis. don't like other women, strange as it is.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

Met with a rep at the recent Milwaukee home and garden show and came out to look at a small retaining wall project in our backyard-and even after calling and inquiring we never received a proposal to do the work. Easy job for them they seemingly didn't want..

2
★★☆☆☆

Met with a rep at the recent Milwaukee home and garden show and came out to look at a small retaining wall project in our backyard-and even after calling and inquiring we never received a proposal to do the work. Easy job for them they seemingly didn't want..

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

Business Response:

Please contact us at your earliest convenience After careful review, our site visit and estimate records do not indicate that we have met with or spoken with you in regards to landscape work. ('Tom', in New Berlin) We have double-checked all of our referrals and notes from the Home & Garden Show this spring, and do not have your contact name, number, or information on your project. If we have somehow overlooked a contact or proposal, or if you are commenting under another name, please contact us at your earliest convenience and we will follow up immediately.
.

We live nearby, and buy from them many times per year. Service has ALWAYS been warm and helpful, and personnel are very knowledgeable. The grounds are beautiful, with peacocks, pheasants, chickens, and even a mini petting zoo for the kids (they offered to give my little girl a baby goat!)

I ordered some trees and even after they arrived at Piala's, they suggested that I should leave them with them for another month or so since it was a little early to transplant them. They took care of the trees for another 5 weeks and didn't charge extra--and I didn't pay for the trees until I picked them up!

Piala's has always been prompt on deliveries, and quality has been great. I don't buy much from other nurseries, so I'm not sure how their costs compare with others.

5
★★★★★

We live nearby, and buy from them many times per year. Service has ALWAYS been warm and helpful, and personnel are very knowledgeable. The grounds are beautiful, with peacocks, pheasants, chickens, and even a mini petting zoo for the kids (they offered to give my little girl a baby goat!)

I ordered some trees and even after they arrived at Piala's, they suggested that I should leave them with them for another month or so since it was a little early to transplant them. They took care of the trees for another 5 weeks and didn't charge extra--and I didn't pay for the trees until I picked them up!

Piala's has always been prompt on deliveries, and quality has been great. I don't buy much from other nurseries, so I'm not sure how their costs compare with others.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

.

They gave me an estimate for a job and then constantly tried to up sale me. My original estimate was 50k and the job cost almost 100k. They have a tendency to make the color choices and plant choices theirs, not yours and act confused then rude if you object. DON'T USE THEM! The worst landscaping contractors ever after HIGH references

1
★☆☆☆☆

They gave me an estimate for a job and then constantly tried to up sale me. My original estimate was 50k and the job cost almost 100k. They have a tendency to make the color choices and plant choices theirs, not yours and act confused then rude if you object. DON'T USE THEM! The worst landscaping contractors ever after HIGH references

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 1 people found this review helpful.

Business Response:

Contact is unclear, please contact us directly We sincerely apologize if you did not have a positive experience during your landscape planning process. In an attempt to make sure that we do not make the same mistake again, we have thoroughly reviewed all estimates and contracts totaling between $50 and $100 thousand, prepared over the last three years. After speaking with our design staff, we have confirmed that we do not have any landscape designs, landscape estimates, or completed landscape projects in that price range for ??Lisa?? in Brookfield, and therefore cannot address the experience you??ve described. Additionally, we are currently maintaining active working relationships with all of our clients in that project range. If you are commenting under a different name, please contact us directly so that we can address your concerns immediately.
.

You can't beat the quality of their landscaping work in the area. Working with the designers and landscapers was a pleasant experience. Responsive, easy to work with, and they won't cut any corners.

If you are looking to make a huge change to the exterior and are particular about receiving only the best in quality products and service, I would recommend getting into contact with them.

5
★★★★★

You can't beat the quality of their landscaping work in the area. Working with the designers and landscapers was a pleasant experience. Responsive, easy to work with, and they won't cut any corners.

If you are looking to make a huge change to the exterior and are particular about receiving only the best in quality products and service, I would recommend getting into contact with them.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

I purchased a gift certificate for landscaping for someone as a gift. They were more than happy to take my money, not so happy to actually deliver the service. It's been over a month of missed appointments (on their end), so when I called to ask if they could attend to this, the owner was condescending and belligerent. He also persistently lied about missed phone calls and claimed that the person I bought the gift certificate for was difficult to deal with. I knew this was far from the truth, but was aware that they no longer wanted to do this job, so I asked if they would just refund my money. He said he would in fact not return my money. This surprised me since he obviously didn't want my business. Apparently, they will gladly take your money, but they're not so happy to actually deliver on the goods. I have never been treated so disrespectfully by anyone and will make it a point to direct others to a nursery that actually enjoys working with the public.

1
★☆☆☆☆

I purchased a gift certificate for landscaping for someone as a gift. They were more than happy to take my money, not so happy to actually deliver the service. It's been over a month of missed appointments (on their end), so when I called to ask if they could attend to this, the owner was condescending and belligerent. He also persistently lied about missed phone calls and claimed that the person I bought the gift certificate for was difficult to deal with. I knew this was far from the truth, but was aware that they no longer wanted to do this job, so I asked if they would just refund my money. He said he would in fact not return my money. This surprised me since he obviously didn't want my business. Apparently, they will gladly take your money, but they're not so happy to actually deliver on the goods. I have never been treated so disrespectfully by anyone and will make it a point to direct others to a nursery that actually enjoys working with the public.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 2 people found this review helpful.

Business Response:

The work in question was completed, as contracted. The plantings were completed, and the gift certificate was applied. We met several times to review the plan, in order to accomodate both the homeowner's plant choices and the desired project budget. There were no missed appointments, though we apologize if there was any confusion. It did take some additional time for us to complete our paperwork prior to the plan review, as we made every attempt to price and schedule the project to most efficiently work within the gift certificate dollar amount. We certainly appreciate the purchase of a planting gift for your mother, and hope that you are both pleased with the completed plantings.
.

I love going to Pialas in the spring. It has such a selection of flowers you would not believe. It is so peaceful there. The peacocks are great to watch.

5
★★★★★

I love going to Pialas in the spring. It has such a selection of flowers you would not believe. It is so peaceful there. The peacocks are great to watch.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

.

They have so many kinds of plants. We were looking for some perennials, but not sure which type. We were escorted around by one of their employees until we found just what would fit into our yard. I had so many questions and she had the answers. They have a well organized nursery and absolutely beautiful flowers! You'll pay a little more, but it's worth it! Another bonus...they have an animal area for the kids...and a play area.

5
★★★★★

They have so many kinds of plants. We were looking for some perennials, but not sure which type. We were escorted around by one of their employees until we found just what would fit into our yard. I had so many questions and she had the answers. They have a well organized nursery and absolutely beautiful flowers! You'll pay a little more, but it's worth it! Another bonus...they have an animal area for the kids...and a play area.

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

1 out of 2 people found this review helpful.

.

Just the other day I walked into Pialas Nursury and was looking for some tulip bulbs. The staff was very friendly and showed me exactly where they were, the proper methods of taking care of them and demonstrated excellent customer service skills. I will come back again. Thank you

5
★★★★★

Just the other day I walked into Pialas Nursury and was looking for some tulip bulbs. The staff was very friendly and showed me exactly where they were, the proper methods of taking care of them and demonstrated excellent customer service skills. I will come back again. Thank you

Was this review helpful to you?
Ratings_icons Ratings_icons

0 out of 1 people found this review helpful.

Message from Piala's Nursery & Garden Shop

The best time to plant a tree was twenty years ago....

The second best time is this spring! Stop in and let us help you select the perfect variety for your property.

More about Piala's Nursery & Garden Shop

- Large selection of trees, perennials, annuals, shrubs, and evergreens - Knowledgeable, helpful staff with backgrounds in horticulture and landscape architecture - Full service landscape design and installation - Unique garden decor, fountains, and st

Articles and Advice

 

Wait, you're the expert.

If you've been to or used Piala's Nursery & Garden Shop, leave a review.

It's easy, only takes a couple of minutes and you'll help thousands make an informed decision.



Write a Review